12.4.2016

10 עובדות על תזונה נכונה


1- הגוף זקוק לאוכל-
האוכל הוא לא מדד למצב רוח, האוכל הוא הדלק של הגוף. כל מה שאנו אוכלים נותן לגוף הזדמנות לקיים את החיים הבריאים והמאוזנים. טעות לחשוב שאם לא נאכל, אנחנו נרד במשקל- הסיבה עיקרית לחוסר התקדמות בתהליך.
2- גיוון-
אל תשארו עם אותם סוגי מאכלים לאורך הזמן, נכון שחלק אנחנו אוהבים יותר וחלק פחות, אבל לכל מאכל יש את הרכיבים החיוניים משלו, לכן מומלץ לגוון בתפריט התזונה מדי פעם.
3- סדר ארוחות-
ארוחת בוקר אמורה להיות טובה, ארוחת צהריים בינונית וארוחת ערב קלה, בין לבין תכניסו ארוחות ביניים קטנות בלבד. אם התחלת את היום ללא ארוחת בוקר, הרי ברור שהגוף יהיה זקוק לאנרגיה יותר מאוחר ולכן בערב נשברים ואוכלים בלי מעצורים.
4- לאכול שומן-
לא לשכוח להוסיף שומן בריא לכל תפריט, גם לתפריט דל פחממה. השומן בעל ערכים חיוניים לגוף אשר תורם ליצור הורמונלי, חילוף חומרים ואנרגיה זמינה בדל פחממה.
5- פירות וירקות-
חובה בכל תפריט, בעלי סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. בתפריט חיטוב\ירידה במשקל צריך לשים לב לכמות הפירות, מכיוון שיש בהם פרוקטוז- סוכר פירות. לגבי הירקות יש להוסיף לכל ארוחה גדולה.
6- חלבון בכל ארוחה-
החלבון תורם לבניית רקמת השריר והתאוששות. בתפריט חיטוב יש להוסיף חלבון לכל ארוחה, כמובן בכמות המתאימה.
7- אוכל בריא זה פשוט וזול-
מאכלים בסיסיים כמו אורז, בטטה קטניות מאוד פשוטים להכנה ולא דורשים הרבה זמן, רק הכנה מראש. תחליפו את כל האוכל שאתם קונים בחוץ לאוכל מהבית ותראו כמה שזה יותר בריא וחסכוני.
8- קלוריות-
כמות הקלוריות שכל אחד צריך מתאימה בדיוק לתפקוד היום יומי והגוף של אותו האדם. לא לכל אחד מתאימה דיאטה של 1200 או של 1000 קלוריות, בדיוק כמו נעליים, לכל אחד יש את המידה שלו כך גם בתזונה. הצורך של כל אחד ואחת הוא שונה ולכן צריך להתאים את הכמות לפי הנתונים של אותו האדם.
9- משקל עודף-
סימן לבעיה רפואים או צריכה מוגזמת של אוכל הנאגר במאגרי השומן וזה לא משנה אם זה נוצר מאכילת יתר של תפוחים או המבורגרים. כל מזון שהגוף לא מפיק ממנו אנרגיה נאגר במאגרים- רקמת השומ, לצורך "הישרדות", לצערי רקמת שומן עדיין לא יודעת שאנו חיים בעולם מודרני ואין מצב של צום ממושך ולכן כל העודף מופנה למאגרי השומן.
10- שינויים-
אל תשנה הרגלי אכילה ביום אחד, הגוף הוא לא מכונה ואין מתג שמחליף מצב של אכילה מוגזמת למצב רעב. הגוף חייב להסתגל לכל תהליך וזה לוקח זמן. תתחילו משינויים קטנים ועם הזמן תוסיפו עוד עד לקבלת התוצאה המיוחלת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה